Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü’nün, uzaktan eğitimde öğrencilerin puanla değerlendirilmesine ilişkin düzenlemesinin iptali için Danıştay’da dava açtık.
Söz konusu düzenleme ile okula devam bir tarafa uzaktan eğitim sürecine imkansızlıklar nedeniyle katılamayan tüm öğrencilere not verilmesi istenmektedir. Genelge ile ilkokullarda 4. sınıf, ortaokullar ve imam-hatip ortaokullarında şimdiye kadar yapılabilmiş olan yazılı sınavların dönem sonu puanına eklenmemesine ancak öğrenci velilerinin talep etmesi halinde bu yazılı sınavların da dahil edilmesine karar verilmiştir.
Bu uygulamayı izah etmek dahi olanaksızdır. Şimdiye kadar yapılmış olan yazılı sınavlara bilindiği kadarıyla ülke genelinde öğrencilerin yaklaşık yüzde 30’u katılmıştır. Geri kalan öğrencilerin ise bu sınavlara katılamadıklarından yazılı sınav puanları söz konusu değildir. İdare dava konusu düzenleme ile bu yazılı sınavların öğrencinin puanına eklenip eklenmemesini öğrenci velisinin isteğine bırakmıştır. Bu halde bir kısım öğrencilerin puanlarına yazılı sınavlar dahil edilecek bir kısmına ise dahil edilmeyebilecektir. Bunun kararı da velinin talebine göre belirlenecektir.
Söz konusu uygulama bilimsellik, eşitlik ve genellik, eğitimde fırsat eşitliği ilkelerine bütünüyle aykırıdır. Dahası genel ve objektif koşullar belirlenmesi gereken ölçme değerlendirme sistemindeki bu belirsizlik hali, aynı koşullardaki öğrencilere farklı uygulama öngören bu yaklaşım ölçme değerlendirme sisteminin alt üst edecek bir uygulamadır. Ölçme değerlendirme sisteminin temel esası sisteme katılan öğrencilerin aynı kriterler ile değerlendirilmesini öngörmektedir. Ancak bu uygulama ile aynı koşullar altındaki öğrencilerin birbirinden farklı usuller ile ölçme değerlendirmeye tabi tutulmasını öngörmektedir.
Öğrencilere verilecek olan bu puanlar, liselere girişte dikkate alınacak olup, öğrencinin bu anlamdaki tüm eğitim öğretim geleceğini de belirleyecektir. Bu haliyle genel olarak eğitim hakkı ve eğitimde fırsat eşitliği kavramını alt üst edecek bu uygulamanın adilliğinden, hakkaniyetinden ve hukukiliğinden bahsedilmesine olanak bulunmamaktadır.
Tüm bu belirttiğimiz nedenlerden dolayı Eğitim-İş olarak, Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü’nün “Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları” konulu 13.01.2021 tarihli düzenlemesinin öncelikle yürütmesinin durdurulması ve iptali için Danıştay’da dava açtık.
İdare bir taraftan üzerine düşen görevden kaçarak eğitimde fırsat eşitliğini sağlamaya yönelik adımlar atmazken diğer taraftan öğrenciler arasında haksızlığa ve adaletsizliğe yol açacak uygulamalara imza atmakta ve hatada ısrar etmektedir. Değerlendirme sürecini ortaöğretimde olduğu gibi ikinci döneme bırakabilecekken maalesef olmayan eğitim öğretim sürecinin notla değerlendirilmesini dayatmaktadır.
Eğitim-İş ve öğretmenler olarak; öğrencilerin parasız, nitelikli, laik, çağdaş eğitim alması temel görevimizdir. Bu konuda da daha önce olduğu gibi bundan sonra da üzerimize düşenleri yapmaktan bir adım geri durmayacağız.
MERKEZ YÖNETİM KURULU